Bezgotówkowe rozliczanie szkód komunikacyjnych – czy warto?
Bezgotówkowa forma rozliczenia szkody nie jest tak popularna jak forma gotówkowa i jest zwykle wybierana przez tych klientów, którzy zamierzają dokonać naprawy uszkodzonego pojazdu w profesjonalnym warsztacie samochodowym (np. w ASO) w oparciu o nowe części zamienne. Decyzja co do wyboru odpowiedniego warsztatu lub serwisu naprawcyego leży w tym przypadku wyłącznie po stronie poszkodowanego czyli właściciela pojazdu, który uległ uszkodzeniu w wyniku niezawinionego zdarzenia drogowego.
Warto zaznaczyć w tym miejscu, że w przypadku posiadaczy polis AC (Autocasco) ubezpieczyciele mogą uzależniać zwrot kosztów naprawy od rodzaju wykupionego ubezpieczenia. Dość częstym zjawiskiem jest bowiem to, że w najtańszych ubezpieczeniach AC ubezpieczyciele nie tylko uwzględniają amortyzację części, ale dodatkowo zwrócą koszty naprawy dokonanej w oparciu o zamienniki, a nie części nowe (oryginalne). Dokonanie naprawy w oparciu o nowe i oryginalne części – bez uwzględnienia amortyzacji, występuje z reguły w przypadku wykupienia pełnej i zarazem również dużo droższej polisy AC.