Po wypadku za granicą na terenie Niemiec, Austrii czy Szwajcarii wielu poszkodowanych Polaków najczęściej nie wie, co ma robić, jak rozpocząć proces likwidacji szkód. Pierwsza rzeczą jaką w takim przypadku najczęściej robią, to zgłaszają powstałą za granicą szkodę do swojego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które – jak im się wydaje – zajmie się resztą. I tu pojawia się najczęściej pierwszy problem. W większości przypadków polskie Towarzystwa Ubezpieczeniowe nie są zainteresowane udzieleniem pomocy swoim poszkodowanym w wypadkach za granicą klientom i odsyła ich do reprezentanta zagranicznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego. I tu najczęściej pojawia się drugi problem, ponieważ likwidacja szkody załatwiana przez reprezentanta zagranicznego towarzystwa w Polsce znacznie się wydłuża się z uwagi na to, że reprezentant za granicą tylko towarzystwo to reprezentuje, czyli pośredniczy ale nie jest upoważniony do podejmowania jakichkolwiek decyzji. Całą związaną z wypadkiem dokumentację przesyła do swojej centrali. W związku z tym czas oczekiwania na odszkodowanie po zgłoszeniu szkody powstałej w wyniku wypadku w Niemczech, Austrii czy Szwajcarii wydłuża się. Teoretycznie może się wydawać, że jest to sytuacja bez wyjścia i, że poszkodowani w zagranicznych wypadkach Polacy muszą cierpliwie czekać na należne im odszkodowanie.
Na szczęście tak być nie musi. Z pomocą poszkodowanym w wypadkach na terenie Niemiec, Austrii czy Szwajcarii Polakom przychodzą pracownicy sieci rzeczoznawców samochodowych MOTOEXPERT oraz współpracujący z nimi adwokaci. Od lat zajmują się oni pomocą poszkodowanym w wypadkach samochodowych za granicą (w Niemczech, Austrii czy Szwajcarii) Polakom. Za ich pośrednictwem możliwe jest zgłoszenie szkody powypadkowej bezpośrednio do zagranicznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, co znacznie skraca czas likwidacji szkody i przyśpiesza otrzymanie odszkodowania. Ponadto sieć rzeczoznawców samochodowych MOTOEXPERT wykonuje niezależne opinie techniczne uszkodzonych samochodów oraz kosztorysy napraw, które są bez problemów akceptowane przez zagraniczne: niemieckie, austriackie i szwajcarskie oraz polskie Towarzystwa Ubezpieczeniowe i stają się podstawą otrzymania możliwe najwyższego odszkodowania po wypadku za granicą.